Письмо
від руки незабаром може остаточно зникнути з учбових програм
американських шкіл. Основні аргументи на користь цього - на писання
витрачається багато часу, натомість навички користування комп'ютером
більше знадобляться дітям у подальшому навчанні.Згідно з
Державним стандартом щодо обов'язкових предметів, прийнятим у 41 штаті
країни, від учнів більше не вимагається вміти писати від руки,
повідомляє ABC News.
Далі письмо може зникнути з загальнодержавних тестів, що обумовлюються
законом "Жодної дитини, яка відстає" (No Child Left Behind). Дедалі
більша кількість шкіл підлаштує свої учбові програми під виконання цих
завдань у Excel, попереджає представниця компанії - видавця навчальних
матеріалів для письма Кетлін Райт.
"Це просто не оцінюється. Ось що важливо. Якщо воно (письмо) не
оцінюється, то має тенденцію до поступового занепаду, бо люди вчаться
задля тесту", - каже вона.
Варто вважати письмо від руки застарілим чи ні, але чимало його прихильників є також серед батьків нинішніх учнів.
"Мені знається, що воно (письмо) допомогло йому щодо дрібної моторики
та зробило його більш чемним", - говорить мешканка Атланти Ліза
Фейрклот про свого 7-річного сина.
"У навчанні він виявляє більшу цікавість, бо може створювати щось, чого
раніше не міг, і володіє м'язовими рухами, яких раніше не знав", - каже
вона.
Про доцільність навчання письму також говорить наука.
"Звісно, важливо вміти друкувати. Проте письмо від руки, про що
свідчать емпіричні дані з неврології, відіграють більш значущу роль у
візуальному розпізнаванні та вивченні літер", - пояснює молодший
професор Центру читання норвезькогоУніверситету Ставангера Енн Менген.
Цей факт слід враховувати в контексті навчання, підкреслює вона. Іншими
словами, той, хто вчиться писати від руки, навчається краще.
Як доказ Менген наводить результати експерименту, в якому взяли участь
дві групи дорослих, що вивчали іноземний алфавіт. Одна група
піддослідних записувала символи від руки, друга ж училася розпізнавати
їх на екрані, оперуючи клавіатурою.
За кілька учасники з першої група продемонстрували кращі результати,
ніж їхні колеги з другої. Сканування мозку "успішніших" піддослідних
виявило в них більш високу активність у тій частині мозку, яка
відповідає за розуміння мов, процеси, пов'язані з моторикою та розмовні
жести.
Джерело: http://zakarpattya.net.ua/ukr-news-78747-Amerykanski-shkoliari-mozhut-rozuchytysia-pysaty |