Вітаю Вас Гость!
Неділя, 24.11.2024, 16:56
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Форма входу

Категорії розділу

Друзі в Інтернеті

СОФТ

Погода

Відправити SMS

Годинник

КАЛЕНДАР

Плеєр

Міні-чат

Карта візитів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Матеріали сайту

Додано коментарів: 30
Форум: 2/3
Фотографій: 287
Записів у щоденнику сайту: 4
Новин: 1
Завантажень із сайту: 122
Статей: 88
Сайтів у каталозі: 59
Оголошень: 18
Записів у гостьовій книзі: 10

Пошук

Каталог статей

Головна » Статті » Новини ЗМІ

Практичні поради.
Як діяти в позаштатних ситуаціях, що виникають при роботі на персональному комп’ютері?

Дуже часто при роботі на персональному комп’ютері початківці зустрічаються з ситуаціями, які, на їх думку, потребують консультації спеціаліста або ремонту комп’ютера в спеціалізованій майстерні. Постійний страх «чайників» перед несправністю ПК призводить до того, що нечесні фірми завищують ціну роботи, «усувають» неіснуючі дефекти та інше. Досвід показує, що в багатьох випадках можна самостійно вирішити проблему.

Запропоновані поради допоможуть хоча б правильно діагностувати несправність, якщо не усунути її.



1. При вмиканні комп’ютера немає ніяких ознак роботи системи . Що слід зробити?

В першу чергу необхідно перевірити наявність струму в електричній мережі, правильність приєднання кабелів живлення до системного блоку, чи ввімкнено фільтр або безперебійне джерело живлення.

2. При вмиканні комп’ютера контрольний індикатор на системному блоці горить, а сам блок не працює і відсутні будь-які звукові сигнали. Що чинити в такій ситуації?

Така ситуація виникає тоді, коли розрядився чи не працює акумулятор на материнській платі, або вийшла з ладу мікросхема «Біос». В першу чергу необхідно вимкнути живлення, відкрити кришку системного блоку (якщо він не на гарантії) та перевірити надійність кріплення акумулятора; потім протестувати акумулятор на наявність напруги (звичайним шкільним вольтметром) і, якщо напруга є в наявності, а акумулятор міцно тримається в своєму гнізді, то необхідно замінити мікросхему «Біос» в спеціалізованій майстерні. На сьогодні це коштує приблизно 40 гривень.

3. При вмиканні комп’ютера контрольний індикатор на системному блоці горить, а сам блок не працює і подає переривчасті звукові сигнали. Що робити в цьому випадку?

В цій ситуації робота системного блоку зупинена через конфлікт з операційною пам’яттю. Необхідно в системному блоці вилучити з кріплення плату операційної пам’яті (якщо їх декілька, то виймають всі), протерти з’єднувальні контакти розчином спирту і після висихання поставити плату на місце ( в випадку, коли плат декілька, бажано поміняти їх місцями). Якщо ці дії не дали бажаного результату, то треба міняти мікросхему. Її ціна становить близько 80 копійок за 1 мегабайт. Ще раз нагадую, що при всіх цих маніпуляціях живлення комп’ютера повинно бути вимкненим.

4. При вмиканні комп’ютера контрольний індикатор на системному блоці горить, а сам блок не працює і подає довгий звуковий сигнал. Як вчинити?

Така інформація з боку системного блоку подається тоді, коли виникли проблеми з відеокартою. Слід виконати такі самі дії, що і в випадку з операційною пам’яттю, але, зрозуміло, тепер з відеокартою. Вартість відео карти залежить від фірми-виробника та об’єму пам’яті і коливається від10 до 300 гривень.

5. Після ввімкнення комп’ютера на екрані монітора з’явився напис: «KEYBOARD ERROR». Що робити?

В даному випадку треба перевірити з’єднання клавіатури з системним блоком та перезапустити комп’ютер. Якщо напис не зник, слід замінити клавіатуру, вартість якої близько 20 гривень. При цьому слід звернути увагу на роз’єм, який повинен відповідати отвору на системному блоці.

6. Комп'ютер вмикається, тестує пам'ять, однак операційну систему не завантажує. Що далі ?

У початківця така ситуація часто виникає через просту причину: в дисковод вставлено дискету. Якщо програмне забезпечення в постійній пам'яті комп'ютера передбачає починати пошук операційної системи з диска А:, тобто дискети, то і буде намагатись знайти операційну систему на вставленій у гніздо дисковода дискеті. Але, звичайно, на дискеті, випадково залишеній користувачем у попередньому сеансі роботи, системи скоріше за все не буде. Програма проситиме вас вставити системну дискету і натиснути яку-небудь клавішу. Насправді потрібно ж лише виштовхнути дискету із гнізда і натиснути будь-яку клавішу. Програма, не знайшовши в комп'ютері диска А:, продовжить пошук, звернеться до диска С: («вінчестера») і розпочне звичайне завантаження операційної системи.
Якщо ж причина не настільки банальна, попробуйте повторити запуск комп'ютера. Це можна зробити одночасним натисканням трьох клавіш Ctrl+Alt+Delete або, якщо це не допоможе, -кнопкою «Рестарт» на системному блоці. Не варто вимикати і вмикати живлення. Якщо ж повторні спроби не дадуть результату, звертайтеся до фахівця.

7.Поки ви відволікалися розмовами, екран комп'ютера погас. Комп'ютер зіпсувався?

Навряд. Скоріше за все спрацювала програма збереження екрана дисплея (і заодно економії електроенергії). Натисніть яку-небудь клавішу або ж порухайте мишку.

8.Комп'ютер раптом перестав реагувати на натискання клавіш і маніпуляції з мишкою...

Тобто, «завис». Як і всякий технічний пристрій, комп'ютер може давати збої з різних причин, програмних чи технічних. Можна спробувати усунути проблему видаленням з пам'яті програми, яка привела до збоїв. Для цього натисніть одночасно трійку клавіш Ctrl+Alt+Delete. Повинно з'явитись вікно з переліченими всіма програмами, які завантажені в оперативну пам'ять комп'ютера. Серед них будуть незнайомі вам деякі системні програми і прикладні програми, які ви запускали на виконання. Якщо є програма з коментарем «Не отвечает», помітьте її мишкою і натисніть мишкою кнопку «Завершить задачу». Почекайте деякий час, підтвердіть команду при потребі. Вилучення з пам'яті проблемної програми може відновити нормальну роботу системи та інших програм. Якщо ж попередня рекомендація не допомагає, у вказаному вікні натисніть кнопку «Завершить работу». Якщо система зреагує на цю команду, можна буде вибрати команду перезавантаження операційної системи. Якщо ж ні, доведеться ще двічі підряд натиснути вказану трійку клавіш. Якщо ж і це не допомагає, зверніться до вже відомої кнопки «Рестарт» на панелі системного блоку. Всі ці варіанти означають одне: примусове перезавантаження операційної системи. Оскільки робочі файли при перерваному сеансі не були закриті, система перед примусовим перезавантаженням постарається відновити інформацію. На всі питання, які будуть при цьому вам поставлені, відповідайте так, як уже пропонується самою системою (інші варіанти розраховані на досвідченішого користувача). Досить часто робота комп'ютера відновиться із запуском усіх програм, які перед цим працювали, і відновленням відсотків на 90 робочих файлів.

9. Під час роботи комп’ютер раптово починає перезавантажуватись. Який вихід?

Така поведінка комп’ютера, як правило, свідчить про те, що перевищена допустима температура відео карти. Вам необхідно перевірити роботу кулера (вентилятора), в разі необхідності очистити його від пилу за допомогою пилососа. Якщо це не допомагає, кулер необхідно замінити. Його вартість не перевищує 20 гривен.

10. Під час роботи комп’ютер раптово вимикається. Ваші дії?

Така несправність викликана, в першу чергу, перегріванням процесора. Знову потрібно перевіряти роботу кулера, але вже на материнській платі. Необхідно виконати такі самі дії, як і в попередньому випадку, але слід пам’ятати, що вартість цього кулера більша і становить 40-60 грн. Перегрівання можуть також викликати кабелі живлення, що випадково потрапили в кулер і заважають його роботі. Їх необхідно вилучити і акуратно скласти осторонь від кулера. Таку ж дію спричиняють з’єднувальні шлейфи, що можуть заважати проходженню повітря в середині системного блоку. Їх також необхідно спакувати за допомогою гумових кілець.

11. При відкритті програми на екрані монітора з’являється інформація про недостатність місця в оперативній пам’яті, а ви не завантажували до цього ні однієї програми і в автозавантаженні завдання відсутні. Чим це може бути викликано?

Такі повідомлення з’являються в тому випадку, коли в оперативній пам’яті знаходиться вірус. Для його знищення використайте антивірусну програму. Після знищення вірусу в оперативній пам’яті необхідно перевірити жорсткі диски та всі інші носії комп’ютерної інформації.

12. В попередньому сеансі ви підготували файл (наприклад, текстовий документ), але зараз не можете його знайти.

Досить часто при записі файлу не звертають увагу на папку, в яку записують. Більшість програм настроюються на запис робочих файлів у певну папку, найчастіше у яку-небудь папку на зразок «Мои документы» Тому для уникнення таких проблем надалі треба мати на увазі, що при запису нового файлу задаються три параметри: ім'я файла, його тип (розширення) та папка, куди файл вкладається.
Якщо ж уже проблема виникла, розв'язувати її треба в такій послідовності:
а) запустіть програму, за допомогою якої файл створювався (наприклад, Microsoft Word). Розкрийте меню «Файл» і в нижній його частині пошукайте назву потрібного файла;
б) в разі невдачі пошукайте потрібний файл (документ) через команду «Документи» головного меню. Тут зберігаються назви до двох десятків файлів (документів), з якими працювали в попередніх сеансах.

13. Вам добре відомо, де знаходиться файл, але при спробі відкрити його певною програмою файл «не видно».

Кожна програма налаштована на роботу з файлами певних типів. Наприклад, Microsoft Word працює традиційно з файлами типу *.doc. Тому при відкритті файла вмикається так званий фільтр. А саме, програма пропонує шукати документи заданого типу. Отже, якщо ви хочете, для прикладу, з допомогою Word відкрити файл *.txt або файл *.rtf, описана в запитанні ситуація виникне. У діалоговому вікні відкриття файла зверніть увагу на параметр «Тип файла». Тут вказано буде тип doc. І тому у списку файлів буде видно лише файли цього типу. Для відкриття файла іншого типу треба вказати потрібний тип або ж вибрати команду «Все файлы».

14.Як надійно зберегти важливу інформацію, що знаходиться у комп'ютерних файлах?

Найпростіший і найнадійніший спосіб — робити резервні копії файлів (документів). Можна робити копії на іншому жорсткому диску (С:, наприклад). Але це не допоможе у разі виходу із ладу самого диска, скажімо, при пошкодженні диска вірусом. Тому краще робити копії на носіях, не прив'язаних безпосередньо до комп'ютера. Невеликі файли копіюйте на дискету. Можна скористатись архіватором і розширити можливості дискети. Великі файли чи набори файлів великого об'єму можна копіювати на компакт-диск (CD); нині це вже не дуже дорога процедура. Існують інші варіанти, наприклад, копіювання на стример (магнітна стрічка).

15.Як уберегтися від комп'ютерних вірусів?

Найперше потрібно бути уважним і не користуватись сумнівними джерелами комп'ютерної інформації. Наприклад, не копіювати без крайньої потреби дискети, які випадково потрапили до рук. Не поспішайте купувати дешеві компакт-диски на ринках, особливо ігрові. Дуже часто саме підпільно і не досить професійно записані компакт-диски стають джерелом вірусів.
Але навіть якщо ви дуже уважні, антивірусна програма, бодай найпростіша, в комп'ютері не завадить. Варто назвати дві. Поширені в Україні зараз: Доктор ВЕБ та антивірусний набір Касперського (АVIR). Вони можуть не тільки виявити і знешкодити віруси, але й мають спеціальні програми — сторожі, які можуть постійно перебувати в оперативній пам’яті комп'ютера (так звані резидентні програми) і постійно контролювати оброблювану інформацію на наявність вірусів. Така програма ніколи не дозволить користувачеві відкрити з дискети файл із вірусом.
Користуючись електронною поштою, не відкривайте повідомлення, автори яких вам невідомі. Особливо це застереження актуальне для вкладених файлів. Найбільш агресивні віруси в 2000-2001 роках поширювалися саме електронною поштою, і їх жертвами ставали занадто довірливі власники комп'ютерів і користувачі електронної пошти.
Якщо ж сталася така прикрість: комп'ютер раптом почав робити чудернацькі речі або відмовився працювати взагалі, постарайтесь швидше звернутися до фахівців. На щастя, в багатьох випадках наслідки руйнівної роботи віруса можна ліквідувати.

16.Комп'ютер став працювати повільніше...

Виконайте прості профілактичні роботи над жорстким диском. По-перше, виконайте його перевірку, по-друге, -- дефрагментацію. Ці команди, як правило, є де-небудь у головному меню.

17.Бракує пам'яті на жорсткому диску...

Треба звільнити диск від зайвої інформації. Найперше прогляньте кошик для сміття «Корзина» і очистіть його. Потім треба проглянути і повидаляти всілякі тимчасові файли (їх назва починається символами ~$). Це ті файли, які дозволяють відновити інформацію в разі неправильного чи аварійного вимикання або перезавантаження комп'ютера. При правильному завершенні роботи програми такі файли операційна система видаляє автоматично. Аварійне завершення роботи комп'ютера залишить на диску принаймні декілька таких тимчасових файлів. З часом їх стає багато. Видалення тимчасових файлів у новіших версіях Windows можна виконати і автоматично: помітьте у вікні програми потрібний диск, відкрийте контекстне меню, в ньому команду «Свойства» і виберіть команду очистки диска.
Якщо ж цих процедур виявилось мало, доведеться звільнити диск від якоїсь не першочергової інформації або ж... придбати новий, більшого обсягу. Хоча треба мати на увазі, що пам'яті мало завжди. Якщо не ставитись економко, то за місяць-два і найбільший диск буде заповнений по вінця.

18.Підключення до мережі Інтернет нестабільне, зв'язок часто переривається...

Проблема є наслідком, скоріше всього, поганих телефонних ліній. Слід мати на увазі, що для добротного зв'язку з Інтернет ліпше мати телефонний номер від цифрової АТС, а ще краще, коли на цій же АТС знаходиться Інтернет-вузол вашого Інтернет-провайдера.
Хоча частково поліпшити зв'язок з Інтернет може допомогти правильний вибір модема або його найстройка. В обох випадках потрібна консультація фахівця.

19.Через електронну пошту надходить велика кількість реклами...

При відвіданні Інтернет-сайтів не поспішайте приймати всі пропозиції про реєстрацію. Як правило, вам пропонують безплатний доступ до інформації, але за умови реєстрації. Платою за послугу буде перечитування реклами. Відмовитись від нецікавого вам розсилання електронної пошти можна, надіславши зворотнє повідомлення зі словами «Не подписываюсь» або «Удалить».. Можуть бути інші способи відмови.


Джерело: http://school16.com.ua/N19_8.html
Категорія: Новини ЗМІ | Додав: kissyura (08.04.2010) | Автор: Валентина E
Переглядів: 1136 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]