Міністерство освіти і науки видало методичні рекомендації щодо навчання вчителів основам інформаційно-комунікаційних технологій.
У листі
відомства, де розміщено відповідні рекомендації щодо оволодіння
вчителями шкіл ІКТ, зазначається, що без використання
інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити рівний доступ
до якісної освіти для всіх учнів.
У міністерстві зазначають,
що, поряд із традиційними методами підготовки вчителів, що
застосовувались під час навчання в педагогічних навчальних закладах,
курсів підвищення кваліфікації, шляхом самоосвіти та проведення курсів
окремими міжнародними ІТ-корпораціями, мають запроваджуватись
інноваційні форми навчання.
До переліку інноваційних форм
навчання вчителів комп’ютерній грамоті увійшли такі форми як: "учитель –
учитель", "школа – школа" й "учень – учитель", що передбачають
відповідну взаємодію в оволодінні ІКТ.
Відповідно форма
"вчитель – вчитель" передбачає навчання одних вчителів іншими, "школа –
школа" - шефство шкіл над своїми колегами з іншого закладу з метою
підвищення рівня їх ІК компетентності.
А форма "учень –
вчитель" має бути спрямована на співпрацю між вчителем і учнем, в ході
якої має відбуватися двосторонній обмін інформацією, що дозволить
вчителям підвищити свій рівень володіння ІК технологіями та покращити
взаєморозуміння з учнями, йдеться у рекомендаціях.
Результатом
проведеної роботи має стати надбання всіма вчителями країни навичок
орієнтування в інформаційному просторі, отримування інформації й
оперування нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного
високотехнологічного суспільства.
Усі вчителі країни мають
оволодіти навичками створення текстових документів, таблиць, малюнків і
презентацій. Також учителі мають використовувати Інтернет-технології,
локальні мережі та бази даних, здійснювати анкетування, діагностування,
тестування, пошук необхідної інформації в Інтернет.
До
необхідних навичок також відноситься розроблення власних електронних
продуктів (розробки уроків, демонстраційний матеріал тощо) та поєднання
готових електронних продуктів (електронних підручників, енциклопедій,
навчальних програм) у своїй професійній діяльності.
Відповідність рівня оволодіння вчителями інформаційно-комунікаційними
технологіями наведеним орієнтовним вимогам мають визначати місцеві
органи управління освітою, а міністерство здійснюватиме проведення
моніторингу навченості вчителів.
Навчальним закладам, усі
вчителі яких будуть відповідати вимогам рівня володіння ІКТ, місцеві
відділи освіти видадуть сертифікат "100 відсотків володіння ІКТ". У
рекомендаціях зазначається, що з метою заохочення вчителів до оволодіння
навичками використання ІКТ місцеві органи влади можуть установлювати й
інші форми морального та матеріального стимулювання.
Як
повідомлялося раніше, урядовці зазначали, що оволодіння вчителями ІКТ є
одним із приоритетних завдань освітніх реформ запланованих державою. У
Міністерстві освіти і науки заявили, що амбітна мета щодо засвоєння
вчителями ІКТ буде виконана до кінця 2011 року.
За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 29.06.2011